CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 18, 2011

. : : Sahabat Selamanya : : .


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani hamba mula menulis... Alhamdulillah syukur dirafakkan buat Robbul `Izzati atas segala nikmat dan kurnia darinya..





Entry kali ni hamba nak tulis mengenai lirik lagu sahabat selamanya... mesti ramai yang dah pernah dengar lagu ni... lagu ni lebih sedap kalau ia dinyanyikan bersama iringan gitar sahaja berbanding yang asal... walau ape pun, bukan itu yang ingin hamba tekankan disini... apa yang ingin bicarakan ialah mengenai lirik lagu tersebut... SAHABAT SELAMANYA atau pun boleh la dikatakan UKHUWAH FILLAH ABADAN ABADA (lebih kurang la kan...)




Sahabat Dambaan



Boleh dikatakan sahabat ialah insan yang paling rapat dengan kita... Manusia yang dicipta oleh Allah, yang memahami kita... kita sering menceritakan masalah kita pada sahabat, tempat kita berkongsi kisah suka dan duka(semua ni kita buat ngan sahabat selain dengan ibu bapa). Namun, dapatkah kita mencari seorang sahabat sebagaimana yang rasulullah sabdakan?? bila kita melihatnya, kita teringat akan Allah, bila mendengar kata-katanya, bertambah ilmu kita dan apabila melihat amalannya, kita teringat akan akhirat... adakah kita kita punya sahabat sebegini???




Kita Bagaimana???



Kita juga pasti merupakan sahabat kepada sahabat kita kan??? dan kita bagaimana??? adakah dengan melihat kita sahabat kita akan teringat pada Allah atau bertambah leka??? adakah dengan mendengar kata-kata kita sahabat kita bertambah ilmunya??? dan adakah dengan melihat amal ibadat kita sahabat kita akan teringat akan akhirat atau terus hanyut di bawa arus dunia??? kita ini sahabat yang bagaimana??? kita sering mengharapkan orang lain untuk menjadi sahabat terbaik kita tetapi adakah kita menjadi sahabat yang terbaik buat sahabat kita??? bersama kita muhasabah diri...






Kita dan sahabat kita pastinya berasal daripada latarbelakang yang berbeza dan mungkin cara didikan yang yang diterima juga berbeza...walaupun terdapat perbezaan, kita cuba fahami dan selami sahabat kita itu sebaiknya... apa yang ada padanya (sikap, personaliti, cara pemikiran dan tindakan) dibentuk oleh keadaan dan suasana persekitaran yang ada dengan mereka pada waktu tersebut.... terimalah mereka seadanya dan cubalah menjadi sahabat yang terbaik.... Apa yang penting dalam hubungan ini adalah kesetian, kejujuran, amanah dan kasih sayang yang ikhlas bukan kerana sahabat kita pandai, bijak, kaya dan sebagainya tetapi semata-mata hanya kerana Allah... Pilihlah teman yang baik akhlaknya, yang santun budinya dan mempunyai sahsiah diri yang mulia dan yang paling penting, hubungannya dengan Allah dan sesama makhluk juga baik agar kita bisa mengikut jejak langkah mereka....






Buat sahabatku,

Maaf ku pinta,
Andai diri ini banyak menyakitimu,
Maaf jika bicaraku pernah mengguris hatiu,
Maaf jika tindakkanku keterlaluan sehingga menusuk kalbumu,
Maaf jika aku khilaf dalam menafsir dirimu...




Sahabatku,

Terima kasih kerana kau sudi hadir dalam hidup ku,
Menemani setiap langkahku dalam perjuangan ini,
Andai aku bisa menggapai bintang di langit,
Andai saja aku bisa meraih sang rembulan dan mentari,
Akan kuhadiahkan buatmu,
Sebagai tanda kasih dan sayangku,
Namun,
Aku tahu,
Itu semua diluar kemampuanku,
Hanya secebis doa yang mampu utus buatmu,
Semoga kau bahagia, dirahmati dan diredhoi olehnya selalu...
UKHUWWAH FILLAH ABADAN ABADA...







Dibawah ini ana serta lirik lagu Sahabat Selamanya... Hayatilah...







SAHABAT SELAMANYA


Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia


Sahabat untuk selamanya

Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Selamanya setia



Sahabat untuk selamanya

Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Selama-lamanya setia


*****************************************************************
: : Tautan Hati : :

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Follow Page Tautan Hat Jom.::