CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 21, 2010

Kepada siapa ingin diluahkan kepedihan ini?


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Ku mulakan tari penaku untuk meluahkan apa yang terbuku di hati untuk dinoktahkan di atas kertas putih ini
TUHAN, Engkau berikan kepadaku sekeping hati yang lemah hingga aku tidak pandai membela diriku. Aku sering tertindas dengan situasi. Aku mudah dipersalahkan namun tidak tahu mempersalahkan orang lain. Aku benar-benar berasa walah.

Wahai Tuhanku, aku mahu menjadi diriku sendiri. Diri yang memiliki kekuatan & keberanian. Diri yang mampu memberi keadilan kepada diri dan orang di sekelilingku. Aku tidak mahu lagi dizalimi, aku tidak mahu diperlekeh. Aku tidak mahu orang memandang diriku sebelah mata. Aku mahu menjadi manusia yang hebat!

Wahai Tuhanku, aku bukan para sahabat yang hidup di zaman Baginda Muhammad SAW. Aku bukan pahlawan Badar & Uhud. Aku bukan para soldadu yang berjuang di medan Khandaq. Namun, aku mohon supaya sedikit keberanian mereka dicebisi untuk diresapkan ke dalam sanubariku. Tuhan, aku benar-benar mahu berjuang untuk...Untuk membangunkan diriku yang dhaif ini.


TITIK!!

Biarlah bicara ini menjadi doa di dalam hatiku. Sebagai bukti sebuah azam yang bakal direalisasikan suatu masa nanti. Bilakah masa untuk berubah itu?

InsyaAllah,akan tiba masanya..ku akan terus berdoa & berusaha+bertawakal....


=by Tautan Hati=

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Follow Page Tautan Hat Jom.::