CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 14, 2010

Cinta kepada-Mu



~Cinta Membawa ke Syurga~

Seorang Arab Badwi bertemu Rasulullah SAW & b'tanya, "Bilakah akn berlaku kiamat ya Rasulullah? Rasulullah SAW tdak m'jwab, sbaliknya menyoalnya smula,"Apakah yg tlah engkau sediakn utk m'hadapinya?" Org Badwi itu m'jwb, "Aku tdak menyediaknnya dgn byk m'dirikn solat & b'puasa tetapi aku menyediakannya dgn hati yg amat m'cintaimu."

M'dgr jwpn org Badwi itu, Rasulullah SAW trus b'sabda yg b'maksud:"Seseorg itu akn b'sama dgn org yg dicintainya di akhirat kelak."(Muttafaq 'alaih)

Alangkag b'tuahnya jika cinta kita bnar, btul & tepat - kita akn sntsa b'sama kebenaran & akn b'sama dgn cnta itu di syurga nnt,insyaAllah.Sebaliknya, alangkah malangnya jika kita salah meletakkan cinta, kita akn b'samanya di neraka!
Itulah agungnya & pentingnya cinta. InsyaAllah, org Badwi yg m'cintai Rasulullah SAW itu akn b'sama Rasulullah SAW di syurga. Ya, kita akn sntsa b'sama dgn org yg kita cntai smasa d dnia & di akhirat nnt. Itu kepastian yg diberikan oleh Rasulullah SAW sndiri. Sesungguhnya, m'cintai Rasulullah SAW ertinya m'cintai Allah SW.

Firman-Nya yg b'maksud:"Sesiapa yg m'cntai Allah, maka ikutlah aku." (Surah al-'Imran 3:31)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Follow Page Tautan Hat Jom.::